Måndagen den...dagen som kommer efter igår.

Imorse tyckte jag att jag kunde följa med till Örebro, så det gjorde jag. "En sån bil har jag"..."Nej,det är en mazda, du har en Opel."... "Men en sån bil har jag hemma"...."NEJ,det där är en FORD,du har en OPEL!" ... Jag pekade på alla röda bilar vi mötte som var små och röda och tyckte att vi hade något gemensamt. Så är det att var a idiot och ny bil-ägare.
Ganska segt att åka långt. Lyssnade på radio. D ville komma på en ny takt. Jag försökte. Men jag kom ej på någon ny ,utan utvecklade en radan existerande takt. Otakten. Höll även på att orsaka olycka. Utan att röra mig faktiskt. Lyssnade på låten "Bad romance". Satt och mes-sjöng och tänkte att nää Joss nu får du börja ta i lite mer. Lite mer kraft liksom. Så jag tog ton "WANT YOUR BAD ROMANCE" .Tänkte inte på att förvarna min förare utan skrek allt vad jag kunde rätt ut. "AJ! JÄVVLAR!" utbrast D. "Vadå aj!?" frustade jag. Han blev mest chockad och rädd och ledsen och det var det första ordet som dök upp. Jag sjöng tyst resten av resan....

När vi kom hem backade jag min bil. Sen körde jag framåt. Sen var dagens övning klar ;)
Gick hem, klädde av mig, klädde på mig igen när jag kom på att det inte var läggdags utan matchdags.
Åkte iväg till Vista och spelade. Fick spö med 3-1 men fasen ,bra match! Och rolig! Vill spela mer!
När jag kom hem , gick fram till porten, vände mig till vänster och skulle slå in portkoden , så hade NÅGON FLYTTAT PÅ VÅR KODPLATTA!!! NÅN JÄÄÄÄVEL HADE VARIT DÄR OCH FLYTTAT DEN!! Jag fick panik . Vände mig istället åt höger och såg att DÄR HADE DOM SATT DEN! Va fääään!? Bredvid porten ligger en restaurang. Dom som satt på uteserveringen kollade på mig frågande. Jag tyckte att restaurangen låg ovanligt nära. JAHA! HAR DOM FLYTTAT DEN MED!? Nej ,ty fröken förvirrad stod vid fel port. Funderade på om jag skulle låtsas gå in och komma ut och ställa till med nån "Jag har varit och hämtat en sak"-scen. Men jag sket i´t och gick hem istället.

Nu ska jag gå å lägga mig. För nu är det läggdags.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0