Vad har dom köpt dig med?!

Idag har jag jobbat i Norrköping. Efter jobb bestämde jag mig för att missa tre-tåget. Det lyckades.
Jag gick till närmaste frisör och frågade efter drop-in-tid. Fanns en kl 16.15. PAX! Skuttade upp på stan medan jag väntade. Skulle hitta en .... (sminknamn) men jag visste inte vad ..... hette ,så jag bad efter något att kladda på hyn. Hon sa att det hette "...." . Jag berättade för henne att jag var man tills för två veckor sedan och att jag är lite ny på denna fronten. Därför kan jag inte vad allt kladde-på-kladd heter. Köpte även Kängurushampoo + balsam. Haft Hästshampo innan ,men nu var det slut,så nu fick jag ju testa ett annat djur.

Blev stoppad av en "Vi hjälper människor i fattiga länder"-man på väg till frisören. Jag hade jättebråttom och sa att jag redan stödde de fjorton andra sånnadär organisationer . Han tyckte jag var en ängel. Jag kände mig som satan him self :P Det stämmer ju inte till antalet,men jag skänker faktiskt rätt ofta. :)
Hos frisören fick jag frågan "Hur ska vi klippa?" Mitt svar: Hjälp. Förklarade och hon verkade fatta. Vi pratade om hårförlängning och clip och sånt. Jag är sugen på att göra en helförlängning igen,men använder bara clip´s just nu. Hon sa att det var smidigt med clip´s efter som man kan ta av och tvätta. "Ah,som med löständer ungefär" sa jag. "Usch!" sa hon "Vad äckligt!". :D
Vi klippte lugg och lite så och det blidde ok. Ska spara till förlängning . Får bli till hösten.

Jag bestämde mig för att INTE missa 17-tåget. Jag misslyckades. Gick till stationen och köpte en baguett. Satte mig utanför stationshuset,brevid en kääring som undrade om jag kunde ge henne två cigg. Jag svarade att jag inte röker. Dålig anledning egentligen, för om jag inte röker kunde hon ju lika gärna få mina cigg. men jag hade inga. Tanten undrade då om jag kunde ge henne mellan 10- 50 kr. Jag hade inga kontanter. Kääringen började prata med sig själv. Eller... jag tror nog inte att hon gjorde det, hon pratade med någon som bor inne i hennes huvud. "Vad har dom köpt dig med!? vettsinnevanvettes sjuka helvet, vad har dom köpt dig med?! Har du inte slitit häcken av dig tillräckligt? Vad har dina sinnessjuka jävla svin köpt dig med?! Ännu mer vansinnesvett! Nej jag är inte du, du är du. Sluta slita häcken av dig för valnötstasken. Vad i helvete har dom köpte dig med frågar jag!" Denna monolog loopades hela timmen jag satt brevid. Mitt i allt kom en tjej fram till mig och frågade om jag hade en extra hårsnodd för hon hade spillt läsk i sin kaluffs och behövde slänga ihop det. Jag donerade en. Så se, jag skänker visst;)

Dennis ringde. Han frågade vad jag gjorde. "Matar kråkorna" svarade jag. Det skrek till i bakgrunden. Dennis undrade vad det var. "Kråkorna" svarade jag. "Så låter inte kråkor" tyckte han. "Joho. Med baguett i halsen". 
Åkte tåget hem kl 18. Jag tänkte sova,men satt så skönt så det kändes dumt att somna och inte känna av det. 

Kommentarer
Postat av: finaste

Hahahahahaha! Du skriver så skönt!!

2010-08-10 @ 11:03:54
Postat av: finaste

Emma Gr förresten ;)

2010-08-10 @ 11:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0