Man ska inte skämmas över sina drömmar. Eller?

Jag har tänkt. Har tusen millioner idéer om vad jag vill göra. Det är så jäddra påfrestande för mitt lilla huvud. :)
Problemet när man har så mycket man vill göra, är att man inte vet vart man ska lägga energin och istället inte gör ett skit. En av dom saker jag verkligen,verkligen skulle vilja göra, skäms jag nästan över att nämna. Det är dumt, man ska kunna stå för sina drömmar. Men en liten dum person sitter inne i mig och petar och gnäller "Vem tror du att du är?!" . Jag skulle vilja spela in en skiva. Jag vill syssla mer med musik. Jag vet bara inte hur man gör och jag kan inte göra det själv. Jag är för feg för att be folk om hjälp. Jag är rädd att dom ska tänka samma sak som den där lilla personen i mig. Jag önskar att jag kunde stå för min dröm. Ta tag i den och veta hur jag ska kämpa. För jag veet att om man inte gör nåt av det så händer ..inget.

Har ont i skallen. Jag önskar jag var enkel. Jag önskar att den lilla dumma personen som sitter och gnäller i mitt huvud ,var den enda...

Kommentarer
Postat av: Pelle Karlsson

Hej du stora lilla tänkande människa! Bra att du tänker förrästen, det är ett friskhetstäcken som inte alla har begåvats med. Förstår att du vill syssla mera med musik, det passar fantastiskt bra till din konstnärliga person och du är ju duktig.



Låt inte "Spela in en skiva" bli för stort. Hitta först glädjen i musiken, hitta din musik och utveckla och stå för den och ha roligt när du spelar den. Då hittar man även alla fantastiska människor som sysslar med musik och vips så kan allt hända. Men händer inget så har du ändå förbannat kul.



Hitta glädje i allt du gör och var ärlig mot dig själv!

Täpp till truten på den lilla filuren i dig och kasta dig ut i livet!

Det är inte den enkla vägen, men den rätta ...

2010-12-05 @ 22:02:04
Postat av: Pepe

Spela inte in en skiva, spela in en låt - först!



Det låter som en jättebra idé att göra musik, varför inte liksom! Leta upp en kompis som kan lira något instrument, eller mecka i musikprogram på en dator. Sen släpper du låten online! Kan bara bli succé.

2010-12-06 @ 10:04:14
Postat av: Sara Holmertz

Den där lilla personen i ditt huvud borde få sig en rejäl smäll på käften.

Det är snarare så att det kan uppfattas som konstigt att du inte jagar dina drömmar när du sjunger så fint och besitter så mycket kunskap, karisma och samtidigt är sådär artistiskt mystisk.

Kan inte bli bättre, det är bara den där lilla personen som måste ut ur ditt huvud.

Jag har hört dig sjunga och jag sitter med gåshud varje gång, det låter fantastiskt!!!



GO GIRL! GO!



2010-12-09 @ 15:44:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0