Födelsedagskalas.

Idag fyller Dennis 25.Hipphipp! Vi har firat med kalas,kalastårta,kalasbullar, kalaskebab och tre hyrfilmer. Såg "Apan" nyss. Den var dum och konstig ,men säkert djup och genialisk.

Har lånat ett dragspel av en kvinna i stan innan idag. Hittade det på nätannons och mailade henne och frågade om jag fick låna det till fotoprojekt. Jag har kommit fram till :
"Det braiga med dragspel är att man inte behöver kunna spela för att det ska låta bra. Dennis samtyckte ej.
"Jag skulle hemskt gärna vilja bli bra på att spela dragkedja." och
"Jag spelar bäst på instrument som är avstängda."

Nu ska vi försöka oss på en lååång film som heter "The Storm". Och efter den blir det "The Lost".
Sen kanske vi sätter igång en födelsedagspresent-cd , "Mamma Mu går till stan". Kommer ni håg dom? "Kråkan och Mamma Mu".
Älskar beskrivningarna till sagorna på baksidan av cd´n:

"Barnen bygger en koja. Det vill Mamma Mu också. Men det tycker inte Kråkan att hon ska."
"Krånan är dum mot Mamma Mu. Hon blir ledsen och arg och frågar: Är du min vän Kråkan?"
"När Mamma Mu får se solen gå ned bakom berget vill hon sjunga. Men vill Kråkan höra?"
"Mamma mu vill inte ha tråkigt. Hon vill leka. Kråkan får vingslag." Random :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0