Midsommarafton. Kanske.

Idag sov jag läänge. Det var skönt. Har stegat upp tidigt varje dag i veckan, så det var även välbehövligt.
Har sån jäkla träningsvärk i magen och armhålorna! Vi körde styrketräning på fotbollen i onsdags och jag antar att det också behövdes!

Idag är det midsommarafton. En dag vi i Sverige firar för att påmionna oss själva om att det är jul om ett havlår.
Eller har det förresten kanske nåt med Jesus att göra? Det har ju allt annat: Till jul föds han, till påsk dör han och kommer tillbaka, på nationaldagen blir han svensk, å midsommar...? lärde han sig dansa små grodorna? Det är inte konstigt det börjar regna på midsommar varje år! Så som vi retar vädergudarna! Skicka ner ett gäng svenska "smågrodor" tlll Afrika,så ska ni se att allt snart är löst!

Våra midsommarplaner lyder som följer: Fram till kl 14- fre lek. 14.00 Picknicktur till en sjö. Eventuellt bad (det beror på om nån annan är där. Inte för att jag vet VARFÖR det har nån betydelse. Det är ju inte så att vi badar fult.) När vi käkat och kanske-badat blir det kanske-tennis och sen film och käk ikväll. That´s it.
Imorn blir det kanske minigolf med Dennis familj. Många kansken :) Sen måste jag spela in radioprogrammet om det ska sändas nästa tisdag! Panik.

Improvisera finns ej i T9. "Hoppnussa" känns ju som ett mycket mer ...användbart ord.

TREVLIG MIDSOMMAR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0