Önskelista eller inköpslista.

Nyss var det påsk å snart är det jul! Folk börjar fråga om önskningar och jag har så svårt för sånt! Tycker inte om att önska mig saker. Det är sant. Om jag önskar mig något så är det kanske bara en eller två saker och då känns det mer som en inköpslista. Ska fira jul i Skåne i år och tror jag ska önska mig "fred i världen" för det är inte så jobbigt att släpa på tåget. Det eller nån platt sak som inte tar så stor plats i väskan. Typ en LP eller en fotomodell.

Längtar faktiskt lite efter julen. Det är ju ändå snö och alldeles för kallt,så då kan det lika gärna vara jul.
Ser fram emot morsans 375tusen tomtar, julmat, när bror och jag ska skälpa farsan att hugga gran och morsans asgarvar när hon gett farsan och bror likadana tröjor i julklapp pga ett så oemotståndligt erbjudande som "ta 2 betala för 1".

Julen har sin charm. Julen har även äckliga sidor, som Janssons frestelse, Tjurenf***ingFerdinand och Annandagen...dagen då allt det trevliga är slut, allt utom julmaten! som man nästan spyr på! Och mitt i allt bestämmer man sig för att åka till stan och shoppa upp julklappspengarna man fått(tillbaka). Man bestämmer sig för en omgång i reafighten. Självplågeri. Men så ska det vara. Julen ska vara som den alltid har varit! Det säger iallafall morsan.Glittret får fasen inte hänga vågrätt och gröten ska ner vare saj man får behålla den eller ej!

God Jul


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vill du kan tomtarna få ligga kvar i lådorna i år eller???? Kanske ska köpa plastgran o spraya grandoft?

2010-11-20 @ 14:31:02
Postat av: Pepe

Du är så fin, Josefin. Du skriver väldigt bra, roligt ibland. Och dina bilder är underbara, framförallt självporträtten.

2010-11-22 @ 14:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0