Inknökad kassler med potäter.

Tänkte dela med mig av ett busenkelt recept. Lite komiskt att jag försöker lära ut nåt jag inte kan kanske, men jag skiter i vilket och gör det ändån!

Först och främst, tvätta händerna-för du vet aldrig när du behöver stoppa dom i munnen.

Ta fram alla ingredienser. Du behöver:

Ketchup?Nääääh.....

Så-
Sen behöver man en seriös kock med höga ambitioner och skapligt överbett.

När du hittat en sådan sätter du ugnen på 200grader och börjar göra fyllningen.
Fyllningen ska bestå av 3dl creme fraiche, salt, vitlök och 200g vitlöksost av något slag.
Jag tog fel ost. Men det gör inget för jag glömde även sparris,så det blev ju fel i vilket fall.
Gegga ihop dessa ingredienser i en skål.
Ta fram köttaklumpen och skär den i 1cm tjocka/tunna skivor. NAJ! inte ända igenom! De ska fortfarande sitta ihop!

När du gjort rätt, fyll klyftorna med fyllning. Kasslerklyftorna... som du lagt i en ugnssäker form.

Ta fram den färdiggjorda smördegsdegen och skär i tunna remsor. Klä kasslern snyggt och prydligt.

Skit i prydligheten och täck resten.

Pensla med ett ägg. Gulan?
Å skjuts in i ugnen! I 20 min.

Tick tack tick tack.... Be nervous! (Du tvättade väl tänderna?!)

Tada! Okej inte så granner, men hey kasta inte sten!
Bjud gärna en HUNGRIG person. Då uppskattas rätten lättare.
Vassigo!



Kommentarer
Postat av: Nellie =D

Det såg juue jätte gott ut!! Kassler som e såå tråkigt annars, blev super kul bara sådär

2010-09-17 @ 22:26:17
Postat av: Phil

The klamydia ad at the bottom of the page rather spoiled the effect though...

2010-09-18 @ 01:33:04
URL: http://twitter.com/philipsquire
Postat av: Phil

2010-09-18 @ 01:33:36
URL: http://twitter.com/philipsquire

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0