Motsägelsefull störning.

Jag stör mig på folk som stör sig på onödiga små ting. Detta gör mig klart till en av dom,men jag lovar att bättra mig.
Jag är inte irriterad på någon specifik person, utan mest på humankind. Det finns så mycket att lägga sig i och att störa sig på ,att de människor som enbart lever av detta med all säkerhet kommer att överleva.
Ibland måste man övervinna överlevnadsinstinkten.

På många håll pratas det om hur öppen man BÖR vara på nätet. Eller snarare hur DISKRET man borde vara.
I just don´t get it. Finns det egentligen någon bestämd gräns?
Alla har väl sin egen gräns och får stå för saker man publicerar? Tycker nog att det skulle vara upp till var och en.
Vill du inte se? Titta inte. Vill du inte veta? Läs inte.
Vill man vara hemligt är det helt ok, men det ska också vara ok att välja om man vill vara mer offentlig.

Är det dumt att uppdatera för mycket på facebook? Är det dumt att vara en aktiv bloggare och skriva om privata saker? Är det dumt att bara skriva om BRA saker som händer en? Ger det dig en felaktig bild av verkligheten och om så är fallet,spelar det någon roll?
Vilka bilder får man lägga upp? Jag förstår att man inte ska lägga upp stötande bilder på någon annan ,eller någon som helst OFREDANDE bild. Men om nån av mina vänner lägger upp en bild från stranden, iförd en bikini, bör jag då reagera och  tycka "Nääääää...."?
Om nån som jobbar som modell lägger upp bikinibild ,är det ingen som reagerar. Lägger en "vanlig" person upp en likadan ,finns stor riks till gagg. Varför? För att personen inte verkar ha några hämningar alls?
Eller kanske helt enkelt inte bryr sig eller har något emot att visa sig i bikini? Allt blir offentligt på nätet. Visst!
Men hur svårt är det att ta bilder på andra på stranden om man nu vill ha sådana bilder?
Eller om man lägger upp som status "Fan vad jag känner att jag varit duktig idag." Varför ens bry sig om att störa sig på SÅNT? För att personen är nöjd? Inte konstigt människor mår dåligt det verkar ,ibland,vara det enda accepterade sinnestillståndet. När blev det fult att vara nöjd?

Skulle vilja påstå att en stor del av störning ,ligger i avundsjuka. Det är lättare att hitta små skitfel på någon/något man i övrigt anser vara perfekt. "Varför tog hon den bilden?Hon tror hon är så damn hot! Men hon har den fulaste näsa man kan tänka sig och dessutom är hon såå blåst". Jaha? Vad är problemet? Näee, låt folk härja fritt sålänge det inte skadar dig (eller någon annan) på annat än det där störiga lilla sättet. Låt folk vara nöjda med sig själva och lägg istället energin på dina vänner som inte är det.
Säkert nån som stör sig på detta inlägg också. Jag bjuder på den störningen. Vassegod. :)
Lite störmoment måste man ha ,rikta dom rätt:)
Peace<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0