Mitt problem är ett litet problem.

Såå då var man hemma. Aningen senare än det var tänkt. Närmare bestämt 55 minuter. Det var inte så att jag GICK hem, det hade dock gått snabbare. När pendeltåget kom till Sommen blev vi stående. Det enda vi fick reda på var "Signalfel". Jag har ingen bild på ett "signalfel" i min bildbank ,Ty "signalfel" är det fel som täcker alla pendeltågets fel. Hare på spåret - Signalfel. Älg i skogen - Signalfel. Slut på bensin - Signalfel. Signalfel-Signalfel?
Som tur var lyckades jag sitta i den tysta vagnen (även den kan disskuteras) där en ledig SJ-tåg-förare satt. Han snokade runt i sitt kontaktnät och fick redan på att det inte alls var något "signalfel" utan "obehörig på spåret". I detta fall ingen hare. Han spekulerade i om det var något självmordsförsök eller liknande då det var polis på väg till platsen. Polisen skulle dock dröja 45 min! Jag frågade om jag fick låna en telefon. Min hade nämligen laddats ur. Ingen av de två män som satt brevid mig hade någon vidare lust att dela med sig. Trist. Tur att det fanns en snäll kvinna i vagnen som lånade mig sin mobil. Jag ringde ett snabbt samtal,på 18 sek,till Dennis och sa att jag inte kom till midagen. Flera passagerare gick och knackade på förarens dörr för att få reda på hur länge vi skulle stå still. SÅ dålig stil att inte ens informera om vad som händer! Inte ens när vi började rulla i 40km/tim hörde vi något. Kass stil!
Trött och uttråkad traskade jag hem till Dennis. Trots försening och försumming var det ett litet problem jämfört med det som eventuellt försenade tåget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0