Åååååå åka pendeltåååååg.

Var och jobbade igår i norrköping. Halvsjuk. Skulle ta 4tåget hem. "Östgöta tåget mot Tranås är inställt." Trevligt.
Fick åka med en ersättningsbuss som skulle gå till Tranås. Gjorde den det ? Nej. Givetvis inte. Den stannade i mjölby för busschauffören tyckte det blev bra så. Vi kunde ta nästa tåg därifrån. "Nästa tåg" var dock försenat. 30 min. Kom hem 19.00. Tre timmar pendlingstid. Kände mig supervissen väl hemma. Och idag är jag sjuk.
Det är tråkigt att vara sjuk. Speciellt när jag behöver jobba. Pendlingen gör det så mycket mer komplicerat. Därför kollar jag på lägenhet i Norrköping nu. Kollar över alternativ. Man kanske kan hyra i andrahand detta halvår jag ska jobba där. För om tåget ska vara sådär försenat titt som tätt så blir det tufft!
Jag tycker inte om att ha näsa idag. Den gör ingen nytta, tvärt om.
Jag saknar att träna! Abstinens !
Nu ska jag rita! Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0