Studioinspelning.

Wooooh! Så jäkla kul! Kom hem från studioinspelning för ett par timmar sen. Är helt slut och var tvungen att sova en sväng i fåtöljen innan jag orkade ta mig för något igen. Jag var jättenervös inför detta. Kändes som att jag åkte mot min dödsdom. Har sån jäkla "scenskräck". Men jag bestämde mig för att jag skulle klara det. Trots nervositeten i min högra näsborre. D följde med och vi körde ifrån Tranås vid 10. Jag skulle skriva ut texter men såklart strulade både internet och skrivaren. Hade även bränt cd så jag skulle kunna öva i bilen ,MEN den funkade inte så jag fick sitta å nynna litta istället . Killarna i studion var superschyssta. Kom med massa bra tips som jag uppenbarligen snappade åt mig väldigt snabbt. Kul att höra :) Jag vet vart mitt textminne sitter. Snett-upp-till-höger. Eftersom jag inte hade några papper var jag tvungen att hitta ett sätt att komma ihåg den. Det funkade INTE om jag kollade rakt fram! Skumt! Eftersom vi hade gott om tid i studion hade vi tid att finslipa ganska bra. SKÖNT! Spelade igenom hela ett par gånger och sedan tog vi bit för bit. Tur att det var ett slags ljudskydd bakom micken somskiljde mig från de andra i mixerrummet. Dom såg inte mig och jag såg inte dom. Det var uppskattat. Speciellt när jag skulle rätta till felet "krusa inte tungan på dina NO". Det var nog ingen vacker syn när jag försökte räta ut min glassätarmuskel! När vi var klara med den första låten,som var den viktigaste, körde jag en cover. "Love the way you lie". Älskar den låten. Men den är svår! Den är både JÄTTElåg och JÄTTEhög. Aldrig...jätteLAGOM,liksom. Första tagningen på den låten ville jag lägga mig ner å spela död. Första gången under dagen jag kände för det faktiskt. (Förutom i morse när jag såg min morgonfrilla..). "Kschraaaaaaaa!" lät det. Usch! Men sen släppte det och jag tror bestämt att det gick mycket bättre än jag väntat. Jag är stolt över mig själv att jag inte dog då det gick så dåligt. Det brukar jag göra. D satt med hela tiden ute i mixerrummet och lyssnade. Kul att han följde med. TACK för presenten! Får nog skivan om ett par veckor. Spännande! Can´t wait! Det blir säkert bra,för de var verkligen proffsiga! Och jag är verkligen nöjd med D´s instrumentala version . Som sagt, helt färdig efteråt. Aldrig sjungit sådär länge och med all press jag haft på mig själv innan. Allt bara släppte efteråt och mina ögonlock ville stänga för dagen. Vi stannade av på MAX och käkade litta flöt . Det behövdes. Älskar deras lyxshake med choklad. Nu ska jag slänga mig i fåtöljen å slöglo på "2 & 1/2 men". Gilla.

Kommentarer
Postat av: Sara

Snygg du ä!!!!!

2011-02-05 @ 21:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0