Vill du ha en pralin?!

Igår skulle D komma över och se film med mig. Klockan blev 20.00 och det ringde på dörren. Jag masade mig upp ,låste upp dörren och puttade upp den ,utan att kolla ut. Vände mig om då ingen stegade in. Wooooh! Det där var inte alls likt D! Jag blidde helt paff. Där stod det en annan karl och där stod jag halvdan och helförvirrad. "Förlåt jag väntade någon annan" fick jag fram. Han var från Telia och undrade om jag hade bredband i telefonjacket eller fiber..."Ja",svarade jag. Jag KAN inte sånt. Jag hatar att känna mig dum,men jag är faktiskt SÄMST allt vad ..det nu heter.
Han bad om att få komma in och jag ursäktade såklart röran. Det BORDE jag inte göra. Va fasen,det är mitt hem och jag får väl ha så stökigt jag vill. Speciellt kl åtta på kvällen! Han sa att han var van att folk hade det stökigt,just när man kom på oanmälda besök. Fast jag hade det faktiskt inte så stökigt och han berömde min inredning. Duktig Joss!
Det kanske var för att trösta mig lite innan han började slå igen! För han fortsatte att förnedra mig med sina dumma frågor "Vad har du för hastighet?", "Vad har du för mobiloperatör?", "Vart går sladden?".
Jag ryckte tag i sladden och följde den ända hem. Den bodde i ett uttag i väggen. "Då har jag i telejacket?" gissade jag. "Fibernät."svarade han. Jag ville gå hem! Jag var hemma.
Han frågade om vi kunde sätta oss ner och titta på ett komboavtal. Jag visade in honom i köket. Vi satte oss.
"Vill du ha en pralin?..." frågade jag. "...Dom är ganska äckliga så du får ta så många du vill". Han tackade och tog en. PRALIN?! Hur gammal är jag?! Vem bjuder en teliapojke på PRALINER?! Kunde jag åtminstone inte säga CHOKLADBIT eller något mindre 1940-taligt?! När han ätit upp sin marsipanpralin och gått igenom HELA avtalet med telefoni och trådlöst internet ,så kläckte jag ur mig att jag har router. Jag har bara inte kopplat in den. Det ringde på dörren. Denna gång var det D. "Nu kommer han som skulle komma egentligen" sa jag till telianen. D tittade in. "Jag har herrbesök" sa jag... "..vi äter praliner."
Telianen tackade för sig och gick.
D och jag glodde på "Paranormal activity 2". Gäsp. Jag tycker inte den var speciellt läskig. Synd. Jag skulle vilja se en riktigt riktigt skrämmande ! Det var längesedan!

Kommentarer
Postat av: maja

Som praktisk o tjatig mamma undrar jag: Visade han leg?

2011-01-26 @ 18:31:28
Postat av: Maja

Som tjatig o orolig morsa undrar jag:Visade han leg?

2011-01-26 @ 18:32:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0