Dag 2 i Turkland.


Inga insekter på rummet i natt...vad jag vet. Det gillas! Frukosten var konstig men god. Dom gillar att tugga här i Turkland, allt är hårt. Jag påstår att jag inte allså fått så ont i näsan som jag fick när Dennis knockade mig i poolen igår OM jag hade haft en turkisk bulle som näsa.
Vid halv 11 kom en taxibuss som körde oss til Kemer. Tror dom har ungefär samma trafikregler här som hemma i sverige. Skillnaden är väl den att alla här skiter i vilket ;) På 30vägar körs den i 80 och man parkerar där det finns en bit asfalt över. I Kemer begav vi oss direkt till beachen. Det var stenstrand. Svårt och VARMT att gå på. Sista badvändan kom vi på att det var enklast att haaaasa sig i mot land när det började bli grunt. MYCKET enklare än att försöka hålla balansen på de opålitliga stenarna. Jag hade föredragit gräs-strand. Det var väldigt salt vatten så inte alls så jobbigt att simma. Dennis och jag disskuterade igår ,när vi badade i poolen, att det var mycket imponerande att dom orkar trampa vatten så länge som dom gör i filmer där båtarna går sönder. MEN idag kom vi på att i saltvatten är det ju inte hälften så jobbigt så vi är inte alls lika impade längre. Gör en film där nån hamnar i sjönöd i en POOL istället, DÄR snackar vi imponerande! Efter stranden blev det lunch. Jag beställde en pizza och Dennis en pasta- Det var gott och oturkiskt MJUK mat. Jag kunde dock inte sitta i ro! Det är så varmt! Idag har det varit 42 grader och mina lår klibbar fast! Alla andra satt så lungt och osvettigt "Är det bara jag som tycker det är VARMT?!" undrade jag. Men Dennis trodde inte det. Shopping efter maten. Mest handlat vatten,men det blidde en tshirt också och Dennis prutade till sig ett linne. Det är inte lätt alltså - Jag tycker det är jobbigt när dom trugar! Sen är dom svåra att förstå med. Jag har inte världens bästa engelska, men här är det något värre skulle jag vilja påstå. När bussen tog oss hemåt vid 17 var jag helt slut i rutan! Men efter att ha dumpat alla kläder tagit en IPREN och en påse salta jordnötter på rummet gick det över. Nu ligger Dennis deckad istället. Han är röd. Vi köpte sollotion men den tycks inte ha gjort sitt jobb. Ska väcka honom snart så vi kan gå ner till poolen. Dom har en soffa utan ben där ,med en massa kuddar och vi tänkte inta den och se en film. Det är värligt mörkt här nu. Solen går ner redan vid 20 i Turkiet och här går den ner tidigare bakom bergen. Imorn blir det till att åka häst och kanske spela litta tennis. Och en annan dag ska vi nog åka fallsärm efter en motorbåt. Det blir nog bra det här. Aaahhh semester. =)




Kommentarer
Postat av: Candra

Gah vad skönt det låter. Det där med falskärm efter båten testade jag på i Tunisien och rekomenderar det verkligen. Riktigt härligt och kul :) ha en fortsatt skön semester!!

2011-07-18 @ 21:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0