Mitt nya favoritdjur.

Idag har jag haft en fantastiskt lagom bra dag! Det är inte dåligt. Mötte upp Dennis på lunchen och vi hade en mysig salladslunch ute på en parkbänk i Norrköping. Det är en såndär sallad man kan välja ingredienser själv. Dennis undrade om ALLA ingredienser passar ihop. Jag påstår att dom inte gör det. Råkade blanda stekta nudlar, soltorkade tomater och mangosås en gång. Det är liksom inte i samma genre. Det är samma som att stoppa in James Bond i en ABBA-musikal... ... det blir ... äckligt.
 När vi satt där och åt kom det fram några kajor. Jag ÄLSKAR deras ögon! Stirriga och spännande! Efter ett tag hoppade den ena upp på bänken brevid mig och titta på min macka , på mig och åter på mackan. Jag petade den lite ifrån mig och efter ytterligare en stund hoppade kajan över till min bänk, tog mackbiten och flög. Mitt nya favvodjur! Dom är så  raw-beautiful. Jag gillar rå skönhet. Det ska inte vara putsat och TILLGJORT. Jag måste klämma in en kaja i min tattoo! Jag har ganska smala armar så det ska bli intressant hur mycket jag får plats. Såg en kille idag som hade Jesus på armen (tatuering alltså) och jag sa till Dennis att om jag skulle ha Jesus på min arm får det bli en spinkig Jesus.
Nä,jag tror jag har rätt så klart för mig hur jag vill att det ska bli.
Åkte hem med Dennis och sprang bara upp till mig för att hämta mina shorts, ty my gosh vilket fint väder vi fått! När jag kom ner till bilen igen höll jag upp ett litet runt alliminiumpaket och sa "Titta jag tog med mig ett "ecks". Trött! Det lilla paketet innehöll inte alls "ecks" utan ett ÄGG.
På onsdag ska jag påbörja mitt lilla projekt :) Det ska bli kul!! More to come!


(http://www.flickr.com/photos/dzwjedziak/3447445571/sizes/m/in/photostream/)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0