Någon ljuger.

Är hemma idag. Kände mig inte hundra så jag hoppas på imorgon istället. Funderar på om jag ska dra mig utåt. Det ser ut att vara sol. Men jag är skeptisk, ty på hitta.se/vader står det att det ska regna i Tranås idag. Någon ljuger. Min utsikt eller vädersajten. Har sovit hos D inatt. Tror jag samlat ihop 4 nätter i min nya lägenhet. Känns sådär lönt. Men det blir kanske bättre när jag fått helt iordning. Det är iallafall oerhört förvirrande när man sover varannan natt på ett ställe och varannan på ett annat. Yrvakna jag blev förskräckt en morgon när jag såg Dennis komma in i sovrummet från vänster istället för rakt framför sängen. Till vänster om sängen har jag nämligen en spegel hemma hos mig och jag var helt säker på att det var där jag befann mig! "Kom du ut ifrån spegeln nu!?" utbrast jag sömnigt och förskräckt. Det var skönt att då få reda på att det var hemma hos D och att där faktiskt fanns en dörr. Nu tänker jag trotsa mitt internet-troende sinne och bilda mig en egen uppfattning om vädret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0