Oreda.

Nu har jag varit hemma i Tranås i fem dagar. Tiden går fort när man äter glass. Morsan och jag gjorde en bilfärd upp på 7 timmar. Det måste vara någotslags bakvänt rekord i streckan Sjöbo-Tranås. Orsaken var alla dessa loppisskyltar som stod vid vägkanten! Vi var inne på 6 stycken. Sen kunde vi inte stanna av vid fler. Morsan ville hoppa av vid en sista men jag påminde henne om att våra cash var slut =)
Morsan åkte hem på tisdagen efter en natt på min gröna matta i mitt picknickrum. Hade tyvärr inget bättre att erbjuda. När morsan åkt hem kom åskan på besök. Jävvrar vad det small!! Jag blidde lite rädd och gick och satte mig i garderoben och åt bullar. "Här hittar den mig aldrig!"
Lämnade in min bil på verkstad då den skulle lagas på onsdagen. Den gick ju inte igenom besiktningen helt. Nåt med bromsarna. På onsdagkväll hade jag inte hört något från dom så jag gick till verkstan och där stod min lilla bil. Verkstan var stängd men jag kom på att jag hade mina reservnycklar på mig. Skrev en liten lapp "Jag har hämtat min bil =) Hoppas den var klar /Joss" Jag behövde den ju till träningen...
Fick litta ångest medan jag körde - tänk om den INTE var klar. Men bromsarna verkade ju fungera...
Var och ombesiktigade bilen idag och den gick igenom! Körde om verkstaden för att hämta mina andra nycklar samt räkningen. "Jag hämtade min bil sen på kvällen" sa jag. "Ja,jag märkte det. Man BRUKAR ju inte göra så" förmanade han... Hehe. Det blev en hyfsat billig historia och nu ska den väl hålla ett tag till. :D
Igår försökte jag få litta ordning på min lägenhet. Det tar sin tid när man jobbar om dagarna. Det mesta står fortfarande i lådor och kassar och jag blir tokig på´t! Det är en sådan oreda! Jag köpte en rulle cool tapet på en loppis och bestämde mig för att det skulle vara snyggt att ha den bakom datorbordet. Men jag kan ju inte tapetsera. Vad gör man om man inte kan det ? Man SPIKAR upp tapeten! Blir det rakt? NEJ! Blir det snyggt!? NEJ!. Möjligtvis om man lägger huvudet på sned och kisar. Hårt. Orkade inte plocka ner skiten så jag sprang till Dennis istället. Det man inte ser....
Vet inte riktigt vad helgen har att erbjuda . Ska se om jag kan få rätt på palatset liiite mer iaf så jag slipper äta fil ur närmsta vas. Sen ska Dennis firas för han fyller år! Jag tänkte på det innan idag när jag...tänkte : Studentvisan "För vi har tagit studenten, fy f*n vad vi är braaaa" Den måste ju skrivits när det var fler som INTE tog studenten. PÅ den tiden man kunde kugga. Dagens borde gå "För vi har blivit lite äldre ..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0