Bärga bil .

Idag mår jag usch. Åkte ändå till jobbet. Dennis messade och sa att jag kunde åka med honom hem kl 16 för han skulle ändå köra förbi Norrköping. Yay! Slippa åka tåg å få litta trevligt sällskap på väg hem är inte fel. Vi bestämde oss för att köra förbi MAX å ta en burgare. MEN vid citygross-rondellen började lampor blinka i bilen. Vi stannade på citygross parkering. Jag fick bläddra i böcker medan Dennis ringde verkstad. "Det betyder att handbromsen är i" försökte jag hjälpa. Men det var visst fel lampa. Vi fick inte igång bilen så bilverkstadssnubben kom ut för att bogsera oss. "Behöver vi åka med?" undrade Dennis som aldrig blivit bogserad tidigare . Verkstadssnubben tyckte att det var lättast så ;) Jag fattade inget och satt mest och fnittrade nervöst bredvid. I en rondell TJONGADE kroken av och vi blev ståendes. Stoppade upp hela trafiken så att bakomliggande bilar fick köra cykelbanan fram. Tillslut kom vi iallafall fram till verkstaden. Därifrån fick vi ta bussen till stationen, vänta och sedan ta pendeln hem. Sååååå nu såhär 3,5 timmar senare är jag hemma . Lite bärgningssmartare, lite sjukare. Tur vi var två iallafall :) Blidde impad av Dennis som inte tappade tålamodet en enda gång. Det hade jag gjort ;) Nu ska jag ta en VARM dusch och lite KAN JANG och sen kommer Dennis över så ska vi se "Världens bästa hotell". Slänger upp en liten fin bogseringsfilm sen som absolut är sevärd ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0