Host host hick hick.

Dennis kom över igårkväll och vi glodde på Melodifestivalen och åt kyckling. Vi åt ju på Mc Donalds tidigare på dagen och jag svor att jag AAAALDRIG skulle äta flöt och snask igen!För FY vad jag mådde äckligt och ångrade mig!....Vi körde från Mc Donalds och fick se en skylt "Lösgodis 500 Sorter". Och VIPS så var mitt löfte som bortblåst! Jag vet inte vad jag tyckte om melodifestivalen. Jag känner mig ganska så avtrubbad i den frågan. Det är inte som förr i världen då jag satt på helspänn och grävde ner mig i kuddar då "fel" låt vann. Nej nu för tiden sitter jag mest och iakttar spelet som alla spelar men ingen kan reglerna i. Vi gick ut en sväng. Har inte rört min bil sen i början av november ,så vi bestämde oss för att se hur den mådde. Jag klev in och kände genast igen doften. Mmmmm gammal kääääringabil. Lovely! Saknat min lilla bil. Satte i nyckeln och vred om. HOSTHOST (aj då - tänkte jag)Broooom! What?! Den startade! Bara två små hostningar och sen STARTADE den! Min bil klarar viken istid som helst! Jag skulle backa. DÅ tog det emot. Kom ingenstans alls. Inte heller efter att ha lossat handbromsen. Har handbromsen frusit fast? Ligger det ett barn bakom däcket? Orkade inte ta tag i problemet ( kollade dock det där med barnet) stängde av och gick en sväng. Dennis skämdes medan jag gick omkring och hickade högt och ljudligt. "Klockan är 22.30 - Dags att stiga uuupp HÖICK!" kvackade jag medan jag hoppade omkring och lekte tupp. Min hicka är verkligen inget att leka med. Och länge varar den. I trapphuset sa jag åt Dennis att " Nu måste du vara Tys-HICK!" Förlåt alla som jag väckte! Vi bestämde oss för att testa min bil en annan dag. "Kanske ge lite mer gas" sa Dennis. "Gas?" undrade jag."...Man behöver inte GASA när man backar,det är ju bara att släppa kopplingen!". Dennis kollade på mig som om jag vore en RIKTIG tupp. "Klart du måste gasa när du backar!Annars skulle du ju, i så fall, klara att köra jorden runt på ingen bensin alls?? Nä men typiskt nu tog bensinen slut ,ja jag får väl BACKA dådå!" Jag förklarade att jag ALDRIG gasar när jag backar, så det är så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0