"Hur många lingon finns det i världen?"

Igår var vi i Jönköping. Åkte först om Eksjö där Dennis jobbade och så åt vi på en vägkrog. Vi åt pyttipanna med ägg. Vi SATT även på pyttipanna. Skulle tippa från 1973. Gott å flott.
Gick litta på A6. köpte en röd jeansklänning och ett par bohem byxor. Mycket bra köp.
Åkte in till stan och vandrade omkring litta innan vi hämtade ut biobiljetter. Tittade in på Musikbörsen. Snubben i kassan gaddade ihop sej med sin kund och mobbade Kalmardialekten. Jag viskade till Dennis att "det är nu vi ska börja snacka väldigt bred kalmaritiska". Nästa sak käääringakunden häver ur sig är "Ja Skåne är ju ett helt annat land ,så där förstår man ju mer att dom pratar fult". Biaatch! Jag hade lusta att bröla till. Man pratar inte skit om folk med sina kunder i en butik där det möjligt finns sånt... folk. Tycker jag iallafall.
Filmen "Hur många lingon finns det i världen?" gjorde mig besviken. När man gillade dokumentären och får höga föhoppningar blir det så. Det som var felet var såklart att dessa spontana människor fått lines! Då försvinner alla härliga resonemang och ärliga livsåskådningar.
Nej, besviken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0