Kvinnan bredvid mig är vacker.

Sitter mittemot en man vars fru inte kunnat skilja sig om hon så velat.
Tror det är någon  slags strategi. När du väl fått henne fast, ät så många isterband du bara kan
så att dina fingrar tjocknar och du omöjligt kan få av dig ringen.
Hans bröstfickor är överfulla av block,pennor,kalendrar och säkert (av volymen att döma) en och annan byrå.
Bredvid mannen sitter en tant vars ögonbryn fascinerar mig. Det är inte så att jag är avundsjuk eller
skulle döda för att få äga ett par sådana. Tvärtom.
Jag blir stressad och vill valla dom, ty de är på väg åt alla möjliga olika väderstreck!
Kvinnan bredvid mig är vacker. Henne hade jag kunnat byta med any day. Det är så lätt att önska.
När tåget är fullt trycker dom in lika många till.
Jag var ju varm redan innan.
Sitter dessutom längst in vid fönstret ,där elementen befinner sig.
Mitt snickers smälter i fickan.
I can feel it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0