Red Devil.

Styrde kosan åt Linköping i förmiddags. Fick ju ett presentkort på Musikbörsen när jag fyllde år så ville utnyttja det. PÅ motorvägen körde vi om en röd bil. Jag började flaxa å vifta åt bilen. Dennis "Vad gör du? Sluta med det där". "Men vi känner ju dom" protesterade jag. Lustigt att man kan stöta på folk man känner sådär =) Och ännu lustigare att vi hamnade på samma plan i samma parkeringshus. Synk mannen! Traskade till börsen och gled omkring där ett tag. Jag var ju väääldigt öppen för förslag kände jag. Gick och klämde lite på gitarrer och lite på nåt piano och på nåt instrument som liknade en skalbagge och vägde som en val. Jag har ju typ INGEN koll på vad musikinstrument heter. Har bara ägt en blockflöjt och en akustisk vardagsgitarr. När jag klämt färdigt och dissat en underbart blågrå akustisk gitarr ,bestämde jag mig för en röd elgitarr. Lite impuls. But hey,that´s me. Väl hemma när jag packat upp gitarren upptäcker jag att den är sjuk. Joo det är sant. Den låter "fel" och skårrar. Jag satte mej och klappade lite på den och hoppades att den skulle bli braa snart. Det blev det inte...

"Köpt en elgitarr idag. lite impuls sådär. Aldrig spelat inna.
jag tänkte jag börjar min "elgitarrkarriär" med att skriva en vacker låt. Den heter "tjötkäääring" och handlar om ett fruntimmer som vill få gräset klippt. Varning för övervackra toner. ;)"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0