Spraymåla möbler.

Fyndade ju en pinnstol och en pianopall i veckan och tänkte ta tag i målandet i kväll. Fick för mig att det skulle vara lättare att spraymåla istället för att måla med pensel. Som jag förklarade för han i måleributiken "Det blir så klumpigt när jag gör." Ska ge litta tips för er som tänkt spraymåla. Skaka burken läääänge. Ungefär tills du fått kramp i båda armar och vänster häl. Ställ objekten låångt ifrån föremål du EJ ska måla. VENTILATION. Ett snyggt förkläde. Ett öppet sinne. Och sist men inte minst för dig som tänkt spraymåla: Don´t do it!! Fasen det rinner färg överallt. Det blir suddigt i ögonen. Det blir ojämt. När du väl får in snitsen är färgen slut och så även luften. Jag funderar allvarligt på att låta det vara som det blev. Dels för att det ser lita antikt ut. Men mest för att jag är lat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0