Vad gör du där?!Jag BOR här!

Det ringde på Dennis mobil igår när han var hos mig. Han kände inte igen numret. Jag kände på mig något och sa "Men det gör kanske jag". Kunde inte numret i huvudet men visste att det var morsan. Kollade upp det och mycket riktigt. Ringde upp henne och hon svarade. "Vad vill du Dennis?" undrade jag. "Meh! Det var inte dig jag skulle prata med ,det var ju med honom! Vad gör DU där?!"... Jag kontrade snabbt "Jag BOR här!" :D Tyckte det var kul att hon frågade precis som att det var hemma hos honom bara för att det var honom hon ringde. Det kallas mobil morsan ;)
Åkte tåg till jobbet idag. Inget ovanligt. Det var FULLT på tåget idag. Återigen : inget ovanligt. Det som jag tjurade ner mig över var att jag fick stå fastän jag hade sittplats! Ologiskt och orättvist! Hade satt mig på en fällstol ,18klasser värre än att åka 2kl. Trots mitt stolinnehav fick jag så vackert fälla upp när tusenmiljoner vikingstabor skulle entra tåget. "Vi måste stå ,för då får det plats fler."gnällde tågvärden.Visserligen sant. Men jag har ingen lust att stå upptryckt i en drös parfymdränkta 9onde klassare! Illa. Menmen womenwomen, nu är jag inte så tjurig längre. Haft en bra dag på jobbet och imorgon är jag ledig. Det ska bli skönt. Ska bara ta det lugnt och sova länge ,äta gott, träffa folk,spela fotboll och fylla år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0