Besiktning.

Utanför besikningshallen.....
Jag var inte nervös för det fanns inte så mycket jag kunde göra. Det var bara att vänta och se.
Hämtade upp Dennis som moraliskt stöd. Hade hört att det jobbade en kääring på bilprovningen så jag hade klätt upp mig för att impa på henne i hopp om extrapoäng. När vi kom fram såg vi att det var en kille som jobbade så jag slängde av mig mitt alter-ego och misströstade att jag inte satsat på push-up istället. Knappade in mitt regnr och ställde mig vid "vänta-här-linjen" Det stod en annan bil brevid mig. En FIN bil. Den var silvrig. Min bil är röd .. och brons på sina ställen.. Silverbilen fick köra in i slakthuset. Jag fick svänga och ställa mig vid andra porten istället. Dennis tyckte jag stod snett. Jag FÅR stå snett för jag har så liiiten bil att jag måste utnyttja min plats på diagonalen.
Jag började svettas. inte av nervositet utan i brist på AC. Så kom mitt reg nr upp på "nu-är-det-din-tur-skylten". Vi registrerade att mitt regnr stod MYCKET stort. Dom har antagligen kollat vad det är för bil som ska in och antagit att det är en halvskrupplig kääring som äger bilen! "Kommer vi in där!?" frågade jag Dennis nervöst. Han tyckte jag överskattade min bil. Stängde av motorn och lät bilprovningskillen ta över. Dennis och jag gick till fikarummet. NU blev jag nervös. Jag tog en kopp choklad för att lugna nerverna...och för att det är gott. Hörde hur han testade min lilla vän och hur det började banka. "Ska han knacka så där mycket så kommer det inte vara så mycket kvar av bilen. Tänk om han knackar fram en moped åt mig istället!" Ok ,liite nervös var jag! Hörde oroväckande ord som "Bromsar" och "Rost" inifrån verkstaden. Sen stack han ut på en runda. "Var ska han nu?!" Han testade tutan. Jag blev stolt. Brööööl. Han kör väl inte och skrotar den nu, hoppades jag. Jag vill begrava den själv! Han parkerade "bilen" utanför och kom in .Jag flög upp "Hur illa var det?" Han påstod att det inte alls var så illa. Dock var det lite han behövde skriva på "Bra att veta" och sen fanns där ett fel som jag fick åtgärda. Domen var " Bromsrör, bak högre yttre, rostskadad." Jag råkade kläcka ur mig "Var det det som rök härom dan?" Doh! Han kollade undrande på mig och jag slätade över "jag menar vad händer om jag INTE skulle göra något åt ett sånt fel?" Han förklarade att då skulle jag inte kunna bromsa. Typ som i filmen "Speed" tänkte jag. "Ah men jag hörde ju att tutan funkade bra så då gör ju inte den saken så mycket" försökte jag. Han flinade.
Jag är stolt över min lilla bil. Även om vi konstaterade att jag skulle kunna skriva en hel rap-låt om dess småfel ,så klarade han sig bättre än väntat.
Undrar om dom undrade varför det låg en hatt och en peruk i baksätet. Iof så är inte det det konstigaste jag har i min bil....
"Drar du ut slangen.." "Ahhhh. stänger dom av respiratorn nu?!"
Choklad. Tänka på annat.Om jag skulle vara doktor skulle jag vilja heta DrRoger. Drrooooger.
Tack Dennis för bilderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0