I fink wi häv gåt a pråblem.

Jag sitter upp. Det låter kanske inte så avancerat,men jag påstår att det är en prestation efter dagens slit.Mötte upp flyttkarlarna utanför porten vid 11. Dom pratade inte svenska. Jag fattade inget - dom fattade inget. Ledde dom upp i min gamla lägenhet och pekade på allt jag ville ha flyttat och pekade "Not this" på det jag ville dom skulle låta bli.
Dom satte igång direkt och jag likaså. Jag hade ju egentligen tänkt låta basen li att bära,men va fasen det kändes bara dumt att stå där å glo! Dessutom kände dom nog inte att dom kunde maska när jag med jobbade :)
Vi fyllde en hel bil och drog iväg till min nya adress. Allt flöt på bra ... tills... DÖRREN SMALL IGEN OCH GICK I BAKLÅS! Innanför dörren, på en krok, hände min väska med ALLA mina nycklar. Till gamla lägenheten,nya och bilen. PLUS min mobil. Grabbarna kom konkandes med sängen och jag var tvungen att avbryta dom i den fina visslingsmelodin,med min polsk-engelska "Hörreni guys , I fink wi häv gåt a pråblem." Förklarade vad som hänt och att vi inte kom in mer. Ringe på hos en granne som ringde efter vaktmästaren. Han var inte i stan och det skulle dröja innan han kom. "Tajk a brajk" beordrade jag mina flyttkompisar. Dom hade inget emot det. Efter ett tag släppte jag dock iväg dom. Det var bara sängen,fåtöljen och några småsaker som stod utanför. Dom bad mig höra av sig om jag behövde mer hjälp. I will! Mycket bra hjälp! Satt och väntade på vaktis(i en halvtimma typ) då Dennis morfar,som bor i samma hus och har huvudnycklarna ,dök upp. Han var snäll och låste upp. Fem minuter senare kom vaktis och ringde på. "Jaha?" sa han . "Ja-aa" svarade jag.
Klockan halv 18 satte jag mig ner för första gången och åt! Sååå snurrig i hjärnan! Körde några egna lass efter dom andra kört och har sprungit i trappor precis hela dagen! Fått rätt så mycket gjort i lägenheten tycker jag. Stolt! Sovrummet är det jag gillar bäst, för det är nästan klart! Dennis hjälpte mig in med sängen. Nu ska jag crascha i soffan!

Nästan tomt i min gamla.

Nya.
'
Patetiskt :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0